Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Lena - 13 mars 2010 17:31


  

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"All filosofi ryms i två ord: uthållighet och avhållsamhet."

Källa: Epiktetos

 

 


 Dagens namn: Greger

 

Greger kommer från grekiskans gregoréo som betyder den vaksamme. En lång rad påvar har använt namnet i dess latinska form Gregorius. Namnet finns i almanackan för att minnas helgonet Gregorius den store. Han skapade bland annat den gregorianska musiken på 500-talet. Namnet användes första gången i Sverige redan 1247, då en oäkta son till Birger Jarl döptes till Gregorius. Antalet namnbärare är runt 3 200, av dessa har omkring 1 300 det som tilltalsnamn.


  



Till er...Margit & Ragnvi för era uppskattade kommentarer :o)

 

   

 

Tror jag håller på att bli sjuk...alltså sjukare än vanligt *suck*, hela ryggtavlan gör ont (värst emellan skulderbladen dock) då jag ska hosta eller nysa, eller bara andas djupt. Jag blir ju som alla vet helt slut och andfådd för minsta ansträngning och för varje andetag jag sedan tar innan jag kommer in i normal andning så känns det mycket plågsamt...faktiskt näst intill outhärdligt.

Har en teori om att jag kan ha hostat sönder ett muskelfäste...det har jag gjort en gång tidigare för flera år sedan, men då i mellangärdet.

Åter får jag väl ta till att jag väntar och ser tiden an några dagar (om jag kan).

 

Hur som haver...nu är det snart final i "Globen" och eftersom jag sett alla deltävlingarna så är det klart att jag ser fram emot vilket bidrag som vinner den svenska melodifestivalen. Fast jag är kluven, för även om jag tyckte om ett par melodier så tror jag inte att de står sig i konkurrensen tyvärr...men vi får se. ;o)

 

~ Lena ~ 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards