Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Misstag av mig

Av Lena - 14 januari 2010 01:15


  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Ungefär vid tretton års ålder började jag förstå att jag skulle lyckas bättre med något fysiskt snarare än mentalt."

Källa: Arnold Schwarzenegger

 

 



  Dagens namn: Felix, Felicia

 

Felix kommer från latinets felicitas som betyder stor lycka. Namnet har funnits i almanackan sedan urminnes tider för att hedra ett martyrhelgon från 200-talet. Dessutom har det funnits tre påvar som sedermera blivit helgon med detta namn. På 1700-talet började Felix användas i hela Sverige.

Antalet namnbärare är runt 7 100, av dessa har omkring 5 500 det som tilltalsnamn, däribland komikern, manusförfattaren och regissören Felix Herngren, grattis!






Felicia är en femininform av det Felix som i sin tur kommer från latinets felicitas som betyder stor lycka. I den romerska mytologin var det namnet på lyckogudinnan. Antalet namnbärare i är runt 11 400, av dessa har omkring 7 200 det som tilltalsnamn.

 





 

Till Solveig & Skomakar-Lisa för gårdagens uppskattade kommentarer =D

 

  

 

Till er som uppmärksammat att jag var före min tid och skrev att det var "Tulpanens dag" idag så vill jag be om ursäkt...det är i morgon...och därför är inlägget borttaget här och flyttat dit ;o)

  

~ Lena ~

 
 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

14 januari 2010 23:25

Sen titt in ikväll. Har haft mycket jobb idag så jag ligger efter med det roligaste jag har .... att gå på bloggrunda. Tack snälla goa Lena för tulpanerna !!! Blev jättelycklig !!!
Kram på dig vännen och ha det gott tills jag är tillbaka !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

15 januari 2010 02:29

Kära Lena !
DU ger mig en härlig vårkänsla i vinter kylan nu igen -18 grader.Nej ingen blomma är så vårig som just tulpanen! NU kan vi äntligen frossa i våra mest älskade blommor- TULPANEN....Att blanda alla färger ,till en stor bukett,fantastiskt fint och vårigt.... Jag nynnar just nu på den gammla schlager dängan TULPANER från Amsterdam.......
TACK för att du stöttat mig i min kamp,mer än guld värd, är tacksam .
HOPPAS dig allt väl,det är skönt att du finns kära LENA
Du är också ofta i mina tankar.... KRAM IA....

http://40-talisten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards