Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Städdag

Av Lena - 19 januari 2010 16:59

  


Dagens citat el ordspråk:

"Affärer är mer spännande än något annat spel."

Källa: Kitty O'Neill Collins



 Dagens namn: Henrik

 

Henrik är ett forntyskt namn sammansatt av ord för hem eller inhägnat område och härskare. Betydelsen blir alltså något i stil med hemmets härskare. I Sverige har vi använt namnet sedan 1200-talet. I Europa har Henrik varit ett mycket vanligt kejsar- och konunganamn. I Sverige är det ett av våra vanligaste pojknamn. Den som hedras i almanackan är Finlands apostel, biskop Henrik som skall ha levt på 1200-talet. Enligt legenden blev han ihjälslagen av en bonde vid namn Lalli som inte uppskattade att biskopen och hans följe inte nöjde sig med att frälsa hans land utan dessutom våldgästade hans gård. Antalet namnbärare är runt 62 300, av dessa har omkring 30 400 det som tilltalsnamn. Cirka 2 700 stavar namnet Henric. I dag kan vi bland andra gratulera Henrik Sedin, den ena halvan av den talangfulla ishockeytvillingduon som nu gör succé i NHL (brorsan heter Daniel), och komikern och programledaren Henrik Schyffert.


  


Till dig Irja för nattens kommentar =D 

 

   

 

Vi har stiftat en ny bekantskap idag p.g.a att A som äger städfirman vi anlitar har tvingats sjukskriva sig...inte helt men hon hinner el. orkar inte med oss just nu, hon har nämligen själv varit den som städat här. Vid förra städtillfället undrade hon om vi hade något emot att en av hennes anställda övertog denna syssla fortsättningsvis och det är klart vi inte hade.

Så idag var A bara med som instruktör för denna tjej, vilken f.ö verkade vara ytterligare en skatt. "Sikken" tur ;o)

Mannen fick en påse salta fiskar som han älskar och jag en kartong Anthon Berg-choklad med marzipan, hallon & apelsinlikör som jag älskar. Fantastiskt eller hur?

 

~ Lena ~

  

 
 
Jessica

Jessica

19 januari 2010 20:57

Jamen vilken tur att ni är nöjda! =) Har ni berättat för A om ert favoritgodis, eller hade hon bara sån himla tur att hon råkat köpa rätt?! Nåja, mumsa och njut nu.
Puss & kram Jessica

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

19 januari 2010 22:25

Vilken tur !!! men du ... jag vill gärna smaka din Anthon Berg för det är det bästa jag vet. Hoppas du njuter nu ...
Ja ibland blir det inte sämre och det är väl tur.

Bra kloka ord i dag också ... Hoppas du har det gott och ser fram emot ljusare årstid. Våren hägrar för mig.
Stora kramen från mej till dej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

19 januari 2010 23:25

Gokväll Lena !!!
Vilken tur,det ska nog gå rikigt bra ska du se Trevligt alltid med ett nytt ansikte Kära nån vilken fest, med godis. Fin gest.Ha en bra kväll små godisgrisar,Ler hi,hi
Kram IA......

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

19 januari 2010 23:54

Tack snälla du för din hälsning, jag tittade in i min blogg och blev så glad när jag såg hälsningen från dig. :D

Ha det så bra och God natt säger jag för nu ska jag lägga mig och hoppas att denna natten blir lättare än förra.

Stor Kram till dig! :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
margit

margit

20 januari 2010 09:20

Gomorron Lena! Tack för blogghälsning!!
Ser när jag tittat in hos dig, det är nog några dar sen sist...
Tittat lite bakåt, läst och sett dina fina bilder du lagt in.
Redan den 20 jan...man undrar var tiden går...tar vägen.
Förr om åren så tyckte jg attJANUARI VAR SÅ lång....men inte de sita åren...då går även den fort...
Det är väl åldern...på en själv...som gör den känslan...
Önskar dig en fin dag!
Kramen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Yvonne R

Yvonne R

20 januari 2010 10:29

Så roligt att träffa nytt folk;) Och att få så god konfekt!!!
Önskar dig en fin dag

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards