Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Lena - 26 april 2010 14:58


  

Lyckoklöver - Oxalis triangularis

 

 

Dagens citat el ordspråk:

"Framgång beror bara på tur. Fråga en som har misslyckats."

Källa: E.W

 

 

Dagens namn: Teresia, Terese

 

Teresia kommer antagligen från grekiskan och anses betyda jägarinna eller kvinna från Thera. Thera är en ö i Egeiska havet. Även om namnets ursprung är grekiskt så är det den spanska formen Teresia som har fått störst spridning. Namnet användes först i Sverige 1737 och kom in i almanackan 1865 då Karl XV:s bror, August av Dalarna, gifte sig med en Teresia. Antalet namnbärare är drygt 15 100, av dessa har runt 1 300 det som tilltalsnamn. Runt 3 300 stavar namnet Theresia.


Terese är liksom Teresia troligen av grekiskt ursprung och betyder samma sak. Det är ett mycket vanligt namn idag. Terese kan stavas på alla möjliga sätt. Den överlägset vanligaste stavningen är Therese. Antalet namnbärare är drygt 39 200, av dessa har runt 15 900 det som tilltalsnamn.


  




Till er för uppskattade kommentarer...Ragnvi, Ruth, Margit & Yvonne K =D

 

  

Nu har jag påbörjat första fasen av adressändringen...

 

Eftersom mannen haft egen firma under alla år och vi inte velat ha vår post liggande i den postlåda vi har nere vid vägen där vi bor (då vi tidigare varit hemifrån hela dagarna) har vi haft en alternativadress med box i postrummet (numera placerad i entrén på ICA).

Tyvärr förfaller denna årshyra för boxen den 1 maj...och så snabbt kommer jag ju inte att flytta, den har jag iaf sagt upp idag, med eftersändning, så nu bor vi BARA här tills vidare. ;-)

 

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards