Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Bröllopsdag...många år har gått...

Av Lena - 7 april 2010 01:15


  

Idag är det vår bröllopsdag...efter fyra års förlovning gifte vi oss 1962...ännnu minns jag allt som om det vore igår, och undrar bara...vart har alla åren tagit vägen ???

 

  

 

 

 Dagens citat el ordspråk:

"Det finns få dygdiga kvinnor som inte är trötta på att vara det."

Källa: François de la Rochefoucauld

 


 Dagens namn: Irma, Irmelin

 

Irma är en tysk kortform för det forntyska namnet Irmgard. Irm är namnet på en germansk gud. Namnet betyder ungefär hon som skyddas av Irm. Fem helgon heter Irmgard och därför finns namnet i almanackan. På 1800-talet ersatte formen Irma Irmgard i Sverige. Namnet var som populärast vid sekelskiftet. Antalet namnbärare är runt 9 400, av dessa har omkring 6 500 det som tilltalsnamn. Vi kan gratulera sångerskan och skådespelaren Irma Schultz på namnsdagen!


Irmelin är ett tyskt namn, en diminutivform av forntyska namn som började på Irmin (se Irma ovan). Irmelin har aldrig varit vanligt och bland de yngsta finns det bara en handfull som lystrar till Irmelin. Antalet namnbärare är runt 170, av dessa har ett sextiotal det som tilltalsnamn.


  




Till er… Ing-Marie & Anders för älskvärd kommentar !!!

 

~ Lena ~

 
 
Ruth

Ruth

7 april 2010 10:14

Vilken fin bröllopsbild, så lyckliga ni var och så fina. Inte klokt vad åren springer i väg. Grattis på eran stora dag, hurra, hurra, hurra..
Ett fång rosor till er i dag.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Anne-Marie

Anne-Marie

7 april 2010 14:57

Hej Lena! Underbart fint bröllposfoto. Ja du tiden går väldigt fort, väldigt fort. Mycket har hänt under åren så nu får man börja att summera lite. Hoppas att det löser sig med bostaden och tack för dina fina bilder ännu en gång. Sköt om dig och skickar dig varma kramar från Timrå.

http://tantgul60plus

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

7 april 2010 16:16

Kära Lena !!!
Hipp.Hipp, Hurra ,på eran bröllopsdag.....Ja det är inte klokt ,var har tiden tagit vägen,....NU förstår jag varifrån dottern har fått sin skönhet,hon är ju mamma upp i dan, en härlig och fin/fin dag önskar jag er båda,,,,FÅNGA DAGEN...KRAM / IA....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

7 april 2010 18:17

(här skulle varit en fanfar men du får tänka dig den).
GRATTIS TILL ALLA ÅREN ... Vilken fin brud du var Lena och vilken lycklig glimt i ögat din man hade. Så vackert så jag blir tårögd.
Jag träffade kärleken 1 mars 1967, förlovadae mig efter 2 mån. den 30 april och gifte mig i oktober samma år. Snabba ryck här ser du ... Det håller fortfarande. Brukar skoja och säga att det lunkar på av bara farten. Det är jobbigt att byta invanda saker faktiskt.
Hoppas du har det så bra som det går ... Här är det vår nu och det är det förmodligen hos didg också. Vi hörs vnnen !!!
Stora kramen och än en gång GRATTIS !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

7 april 2010 22:11

Kära bröllopspar!
Så fina ni var och så lyckliga.
Tack för det fina kortet och jag önskar er många lyckliga år tillsammans.
Skönheten försvinner aldrig den bara ändrar utseende lite allt eftersom åren går.
Det viktigaste är att bli vackrare och vackrare invändigt brukar jag tänka när man ser på gamla kort och sen tittar sig själv i spegeln
Vi gifte oss 1961 så nästa år blir det 50 år sedan jag stod brud. Då ska du få se hur jag såg ut. Så bra att du gav av din skönhet till dotter fast mannen har nog bidraget lite för även han är fin så hon fick det bästa från er båda.
Kram till er båda i dag.
Love

 
Ingen bild

optimistgunnel

8 april 2010 09:13

vad roligt att se och så fina ni är. Jo jag lever men tappade lusten att skriva ett tag mItt barnbarn övertalade mig att kolla här ( Anette)
hälsningar Gunnel jag förstår precis din fråga om vart åren blev av

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards