Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Lena - 10 februari 2010 14:00

  

 

Dagens citat el ordspråk:

"Det är fantasin som förlorar fältslagen."

Källa: Joseph de Maistre


 Dagens namn: Iris

 

Iris är ett grekiskt namn som betyder regnbåge - regnbågshinnan i ögat heter ju också iris. En gudinna i den grekiska mytologin hette Iris och var gudarnas budbärarinna. Iris kom till Sverige från Finland under 1800-talet. Namnet räknades först som ett blomsternamn, som Rosa.

Antalet namnbärare är omkring 10 700, av dessa har runt 6 400 det som tilltalsnamn.


  


Till er...Irja, Yvonne K, Yvonne R & Ingmarie/Mimmi för era kommentarer =D

 

  

 

Känner mig alldeles utmattad idag och tror att det beror på den något turbulenta dagen igår då ju dels A som äger städfirman vi anlitar var här tillsammans/samtidigt som H som nu städar för oss höll på och jobbade. 

Att sedan mannen både före och efter höll på att reparera den fönsterbräda han rev ner i samband med sitt fall häromdagen fick mig stressad...det är inte mer som behövs...jag menar...det rubbar ju mina cirklar *skratt*.

Nåväl, allt är nu löst...sonen kom med den nya platta och "flådiga" TV:n, tog med den gamla klumpiga "tjock-tv:n" till återvinningen så allt känns bra ändå.

 

~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards