Mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Lena - 19 december 2009 15:19


Dagens citat el ordspråk:

"Det händer ingenting om man inte gör någonting."

Källa: Lars Malmborg


 Dagens namn: Isak

 

Isak är ett hebreiskt namn som betyder må han skratta eller han ler. I Bibeln var det Abraham som fick Isak med Sara då han själv var 100 år och hon 90 år (!) Namnet har använts här sedan 1200-talet och kom in i almanackan på 1600-talet. På 1700-talet var Isak ett populärt namn, främst bland bönderna.

Antalet namnbärare är runt 7 200, av dessa har omkring 5 000 det som tilltalsnamn. Cirka 1 500 stavar namnet Isac.


  

Till Ragnvi. Jessica, Irja. Yvonne, Solveig & Margit för kära kommentarer !!!


  


Börjar med att berätta för er som undrade igår om dokumentären; att den visades på SVT 1 (om den kommer att repriseras förmodar jag, men vet inte), den kan även ses på SVT Play.


Eftersom jag ju inte orkar vara ute och shoppa så har jag skickat efter lite smått och gott via nätet (tänk vilken tur att den möjligheten finns)...nåväl smått var ordet för jag köpte bl.a ett par svarta byxor + en cerise överdel som jag planerat ha på julafton...men "icke sa Nicke"...så det kan du kära dotter se fram emot för jag tror de passar dig perfekt.


Den här veckan strulade det med vår morgontidning...så varken torsdag eller igår fredag fick vi någon tidning. Då jag igår ringde och anmälde saknad tidning säger killen jag pratade med att "det är ju samma bud sedan länge så ni bör kanske skaffa en låsbar postlåda, för jag misstänker att någon tar er tidning, men jag ska givetvis påtala detta". Mannens reaktion på detta var ett hånfullt "det kan han glömma, för inte f***n skaffar vi en ny låda bara för GP:s skull".

Hur som haver...idag låg dagens och gårdagens tidning i lådan så "tjuven" ville väl ingen tidning ha idag.   


~ Lena ~

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards