Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Isterband

Av Lena - 3 december 2009 12:54


Dagens citat el ordspråk:

"Ät och drick med din vän, men gör inga affärer med honom."

Källa: Turkiskt ordspråk


 Dagens namn: Lydia


Lydia är ett grekiskt namn som helt enkelt betyder kvinna från Lydien, ett landskap i Mindre Asien, i dag i Turkiet. Namnet har använts i Sverige sedan 1600-talet och har funnits i almanackan sedan 1901. Vid förra sekelskiftet var det ett ganska vanligt namn. Enligt Bibeln, i Apostlagärningarna, var Lydia en purpurhandlerska som fick besök av Paulus och senare döptes av honom. En nu känd och levande Lydia är programledaren och journalisten Lydia Capolicchio. Antalet namnbärare är runt 3 100, av dessa har omkring 1 200 det som tilltalsnamn.


  

För era kommentarer, alltid lika uppskattade och välkomna!


Egentligen ska jag väl inte klaga, men jag kan inte låta bli, det här med att ha så ont i knät vid minsta rörelse har dragit ner mitt humör rejält.

Under natten vaknade jag några ggr då jag rörde på mig, men somnade om då jag hittat ett läge som inte smärtade, och DET är jag tacksam för. 

Det är inte mycket som ska till numera förrän det får mig att må psykiskt dåligt, det verkar som om gränsen redan är nådd för vad jag orkar med.


Men nu skedde något som verkligen gladde mig...mannen som gärna samlar på sig för mycket tvätt (enligt mig) innan han kommer sig för att starta en maskin gick precis ner i källaren för att starta en ANDRA maskin för dagen.


Dagens lunch bestod av isterband och dillstuvad potatis med kokta morotsslantar och fräsch grönsallad, vilket jag just tvingat i mig, jag som alltid sagt att isterband det är det enda jag inte tycker om måste ju iaf försöka äta det som serveras, men som sagt idag var det inte det lättaste, fast jag fick i mig det.

Efterrätten bestod av drottningkräm som smakade jättegott.


Så nu är det eftermiddagsvila som gäller...kanske kommer jag tillbaka i kväll...

 
 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

3 december 2009 16:06

Jag tycker synd om dig som har värk i knät. Har läkren tittat på det??? Hoppas det går åt rätt håll snarast.

Ibland äter man för att man ska visa andra att man äter allt men det brukar växa i munnen. Isterband är sällan jag tillagar.
Nu ska du ha det så gott det går !!! Tänker på dig naturligtvis.
Stor kram till dig !!! och krya på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

3 december 2009 19:57

Kära Lena !
Man orkar inte alltid vara på toppen humör,självklart får du klaga, det gör vi ju lite till manns . Alla dagar kan man inte vara en solstråle, Ja jag tycker du är en storartad qvinna, jag beundrar dig verkligen.Det är inte solsken jämt men alla moln är heller inte grå,så är det även med oss människor också vi kan inte heller alltid vara på topp.
De hjlälpte ju inte den redan nedstämda humöret att maten ej var till belåtenhet Isterband tillhör ej heller min favoriträtt .
Ibland måste man ta några sura karameller, för att få alla söta.
Det jämnar ju ut i slut ändan, drottningkrämen var ju bedårande bra.
Livet är för kort för att fylla oliver ! Det kommer en bättre dag i morron ! KRAM IA

http://40-talisten

 
Ingen bild

Love

3 december 2009 22:29

Vännen!
Allt jobbigt du har tar ju på psyket och då behövs det inte mycket för att man ska rasa. Det som ena dagen kan vara en bagatell kan nästa dag vara katastrof, livet är verkligen som en berg och dalbana där det gäller att hålla sig fast. Jag skickar dig lite extra kraft i en Kram.
Hoppas du kan sova i natt annars lova att du uppsöker en läkare.
Love.

 
Ingen bild

Solan

3 december 2009 23:35

Yes!!!De var jag som klantat till det.Nu e de förhopningsvis ok för kommentarar igen på bloggen min :)
Hur e de nu?Bättre i knät,eller?
Kram

 
margit

margit

4 december 2009 13:29

Hej Lena! Ja då har du "delvis" rena fönster! Förstår din frusttion över det "oputsade mellansidorna" och när man inte orkar at göra det själv.
Ja då är denna vecka snart slut...tiden går SÅ fort!
Grått ute idag igen...det är "bara att gilla läget"...
Önskar dig en fin fredakkväll/helg!!
Kram till dej! /Margit

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards