Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Första fredagen i oktober - Del 1

Av Lena - 2 oktober 2009 12:10


 




  


my sunshine...


Tack för kommentar och upplysning kära dotter, även om den inte fick mig att hoppa högt så gick jag ändå i taket mentalt, "aldrig får man vara riktigt glad, iaf inte länge." Men jag har ju dig/er  


Tack också IM för dina båda kommentarer, det är SÅ roligt att ha dig som sällskap här i cyberrymden! Detta betonar jag starkt, så du inte lämnar mig. :D


Kära brorsdotter N, 1000 tack för att du tittat in och lämnat ett avtryck. Tack för det fina betyget också...du ska veta att jag "slickar" i mig. Kram och lycka till med din tenta! 

  


Dagens citat:

 

”Det är inget fel med att skjuta så länge rätt 

människor blir skjutna”.

 Källa: Clint Eastwood 


 Dagens namn: Ludvig, Love 

Ludvig är ett forntyskt namn som betyder berömd kämpe. Namnet Ludvig blev känt i Europa genom den franske kungen Ludvig den helige som levde på 1200-talet och har använts i Sverige sedan samma tid, fast då i den latinska formen Ludowicus. Namnet har även varit ett tyskt romerskt kejsarnamn. Antalet namnbärare är c:a 8 700, av dessa har omkring 4 000 det som tilltalsnamn.

Love är ett svensk namn som härstammar från Louis som är en fransk form av Ludvig vilket betyder berömd kämpe. Mest kände Love är författaren bakom bland annat romanerna ”Det går an” och ”Drottningens juvelsmycke”, Carl Jonas Love Almqvist (1793-1866), som dock egentligen var döpt till Ludvig. Antalet namnbärare är runt 2 900, av dessa har omkring 1 200 det som tilltalsnamn. 

  

Den som kom med middagen idag hade fått en extrauppgift. Trygghetslarmet hade visst testats av larmoperatören i natt, men de hade då inte fått någon svarston från vår telefon. Därför larmade nu hon, men inte heller hon lyckades. Hon konfererade med en kollega och de kom fram till att byta ut vår larmenhet. Men  bara någon minut senare fungerade allt helt ok igen.Förvånad Jag ringde då och pratade med Y som tyckte att vi skulle larma om några timmar igen och vänta med att avboka kvällsbesöket till dess. Och där är jag nu...i väntans tider...*S*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards