Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Födelsedag & Läkarbesök

Av Lena - 4 november 2009 12:08

Dagens citat el ordspråk:

 

"En journalist är en människa som inte begriper någonting, men som skriver begripligt om vad som helst."

Källa: Frejlif Olsen


 Dagens namn: Sverker


Sverker är ett gammalt svenskt kunganamn genom Sverker den äldre och Sverker den yngre vilka regerade på 1100- respektive 1200-talet. Vissa har tolkat namnet som svensk man. I almanackan har det funnits sedan 1906. Ett par tusen bär namnet i dag, Antalet namnbärare är runt 2 000, av dessa har omkring 800 det som tilltalsnamn. En av dessa är den gamle karriärdiplomaten, och före detta kabinettssekreteraren Sverker Åström.


   Till min älskade bror A på födelsedagen!

Det bästa av firande har du redan upplevt i och med att dina "tjejer" överraskade dig i helgen, men vi gör så gott vi kan så här kommer våra gratulationer och se här...vem som vill va´me´...

   


   För den lilla men naggande goda kommentaren kära dotter!


Så har då dagen äntligen kommit då R har insett, accepterat och bestämt sig för att han måste försöka få hjälp mot sin svåra värk och en del annat, och just nu är han hos läkaren. Väntar med spänning på att få höra hur besöket gått och återkommer i em med resultatet...


Tyvärr, har jag nog satt FÖR stor tro till att R skulle kunna få hjälp om han bara gick till läkaren och beskrev sina problem, och till att denne läkare då skulle kunna se bakom det han säger, och därmed förstå att han nog ljuger för sig själv för att han inte kan/vågar se sanningen i "vitögat".

Jag hade skrivit en punktlista på det som R och jag gemensamt tyckte var viktigast att påpeka, men av dessa punkter verkar det som om R inte kan förvänta sig något annat än att han måste ha kraft nog att dra´s med dem. Det ena av två ting läkaren erbjöd idag var en förfrågan om R ville få någon form av antidepressiva tabletter utskrivna, (vilken han naturligtvis inte ville), hon sa vidare att hon skulle skriva en remiss till röntgen av höfterna och av den fot han bröt -07 (den är ju inte ok). Innan dessa båda röntgenundersökningar är gjorda rekommenderade hon R att ta 2 Alvedon tre ggr/dag, men att då också ta tätare PK-prov då han ju äter Waran för sitt förmaksflimmer och hon sa att t.o.m. Alvedon kan påverka koaguleringsförmågan av blodet.

Det här var ju inte vad någon ville höra, men nu är det som det är och då blir det för oss att åter igen kämpa vidare så vi kan hålla näsan över vattenytan och inte sjunka som de stenar vi känner oss som.

~ Lena ~ 

 
 
Nina

Nina

5 november 2009 08:24

Vilken festlig bild på lilla snutthunden! Pappa verkar ha lärt sig hantera den nya kameran ser jag! :D
Det är fint att läsa att du och R kämpar på trots motgångar. Vi tänker på er ofta och mycket här nere i Malmö! Ta hand om er! Puss&kram!

http://whiteblankpage.blogg.se

 
av irja

av irja

7 november 2009 13:23

Bästa Lena !
Tack för omtanken.det värmde skönt ända in i hjärteroten.Underbart att det finns så sköna människor i vårt avlånga land , som känner med ens sorg och smärta Sorgen har många faser att bearbetas igenom innan man känner sig någolunda hel och tillfrets med sig själv,det tar olika lång tid, från person till person,sorgearbetet alltså.....Detta hände julen 08, så jag bävar inför julen...Idag snöar det här i Piteå, allt ser så rent och ljust ut .Men även vädret har sin baksida för en väerkänslig reumatiker,det värker i alla leder, inge vidare trevligt.....Men allt är inte negativt,kan man vara glad åt lite,har man mycket att vara glad över. Min rikedom är ej i pengar,utan rikedom och glädje i mina barnbarn och nyfödda barnbarnsbanet Nova . Så här håller jag mig ung med barnasinnet i behåll,,,,,ha ha. Vill att du gärna hör ifrån dig Lena............Önskar dig allt väl...FÅNGA DAGEN KRAM IA .........

http://40-talisten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards