Mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Har lärt mig ännu en färdighet.

Av Lena - 21 november 2009 03:15

Ingen skönsång, men charmigt och roligt tycker jag =D


Eftersom jag är som jag är...otålig om jag inte "fattar" på stört... så har jag tidigare inte försökt att bädda in klipp från YouTube för att jag trodde/tyckte det verkade svårt och därför har jag nöjt mig med en länk i bloggen och det fungerar ju precis lika bra, men går det att bädda in så SKA det bäddas in.

Och så var det så lätt, nemas problemas! Förvånad


  


Idag är det seeegt minsann för då jag precis skulle lägga mig efter nattens övningar så fastnade jag på YouTube. Jag lyssnade och tittade länge där, och då menar jag länge, har sedan sovit hela dagen. Inte konstigt att jag inte har något att skriva om, jag menar, jag sov gott och drömlöst, jag hade ju kunnat berätta om vad jag drömt annars.   


Nu kom jag på något...jag provprenumererade på en tidning där jag först fick en sjal som välkomstpresent, den var i cerise toner. Som en liten uppskattning gav jag den till dotter kär. Efter några dagar kom det ett meddelande från förlaget om att sjalen torrfällde och att de skulle skicka en ny. Den kom och visade sig vara i grå/svart med inslag av guld, och såklart fick J även den, hon hade tidigare hunnit använda den första sjalen utan att den fällt, nåväl så bra, då fick hon två. =D

För ett par dagar sedan låg det en vackert reliefmönstrad stor duk i rött i postlådan, paketet var adresserat till mig men avsändare saknas.

Är det tomten tro som redan hälsat på?


~ Lena ~






 
 
Ingen bild

Jessica

21 november 2009 17:39

Jag visste det - tomten finns! Yeehaa! =)

 
Love

Love

21 november 2009 22:58

Hejsan Lena.
Du har nog varit extra snäll i år eftersom du redan haft besök av tomten. Kanske jag ska skicka en önskelista till honom. Tar tacksamt emot paket men ger ännu hellre.
Börjar i nästa vecka köpa till småbarnen för det är lättast.
Har du läst Olov Svedelids Sagan om Catarina Dufva.
Den första boken utspelar sig sent 1600-tal i Stockholm.
Jag tycker om honom som författare och kan rekomendera denna. Just nu ligger på mitt nattduksbord en psykologisk thriller, ombyte förnöjer och jag läser mycket varierande alster.
Synn vi inte bor närmre så kunde vi byta böcker, här finns massor både mannen och jag läser som tokar.
Det var värst när vi flyttade, att packa alla böcker, men nu är ju alla jobblitteratur uppeldad så vi får mer plats med fler.
Ska kanske skriva lite på bloggen också och lägga ut kort på oss.
Kram till dig från mig.
Love.

http://www.vindalou.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

22 november 2009 12:23

Tack Lena för att du skrev i min gästbok. Jag glömmer titta men upptäckte att du lämnat ett gulligt avtryck. Glad blev jag. Nu har jag läst din presentation och visst kommer du att få besök i din blogg. Jag kommer gärna tillbaka till dig ska du veta och frågar nu om jag får länka till dig??? Gör det så gärna ser du !!!
Ha det bra trots dina besvär ....
Kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 29 oktober 2010 16:25

    Idag har jag äntligen bestämt att jag stänger bloggen på obestämd tid. Har varken behov eller ork att underhålla den. Dock vill jag betona att den har varit viktig för mig och under en period behövde jag den verkligen. Självklart komme...

Av Lena - 21 maj 2010 18:30

        Dagens citat el ordspråk: "Du kan inte hjälpa de fattiga genom att utrota de rika." Källa: Abraham Lincoln     Dagens namn: Konstantin, Conny Konstantin kommer av latinets constans, som betyder ståndaktig. Konstantin st...

Av Lena - 20 maj 2010 22:45

      Dagens citat el ordspråk: "Billiga saker är inte bra, bra saker är inte billiga." Källa: Kinesiskt ordspråk   Dagens namn: Karolina, Carola Karolina är en feminin form av Carolus det vill säga den latinska motsvarigheten ti...

Av Lena - 19 maj 2010 23:30

      Dagens citat el ordspråk: "Ingenting är för människan så svårt att uthärda som ett liv utan uppgifter och mål." Källa: Blaise Pascal   Dagens namn: Maj, Majken Maj kommer troligen från månadsnamnet maj, Maja var den romersk...

Av Lena - 18 maj 2010 19:45

     Saxifraga 'Haagii', 17 maj 2010 Bilden lånade jag här     Dagens citat el ordspråk: "Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Källa: Kinesiskt ordspråk   ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Vädret

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Skriv gärna en hälsning

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar till mina bloggvänner

Flagcounter fr.o.m. 2010-05-02

free counters

Mina bokmärken

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards